הרב מדבר בשיעור על ההבדל בין תשובה פתאומית לתשובה הדרגתית, ואיך הן מתיישבות על מבנה נפש האדם. בסוף הפרק מפורט גם על תשובה עליונה שהיא תשובה שכלית.
בשיעור הרב שרלו עוסק בפתיחה של המהר"ל מפראג (שיום הזיכרון שלו השבוע - ח"י אלול) ל"נתיבות עולם", ודרך העיסוק בהקדמה הרב גם עוסק בחשיבות של עיסוק במידות.
בשנות המתח בין החסידים והמתנגדים, התפתחו גישות שונות בנוגע לאדם שאותו שמים במוקד: התלמיד חכם או הצדיק? הקדמה לשער ד' בספר העוקר בנושא זה ומדגיש את התפיסת הספר: האיזון בין תלמוד תורה ללימוד ספרי מידות ומוסר.
הרבנים עוסקים בפיוט יַעֲלָה יַעֲלָה.
בשיעור הרב שרלו מדבר על הדרך וסגנון החיים המיוחד של הרב פנחס קהתי ועל החידוש המופלא שהביא לעולם.
הרב שרלו קורא את פסקת ׳חכם עדיף מנביא׳ מזרעונים, מציג את החילוק בין נבואה להלכה ומסביר את החשיבות העצומה שבדברי הרב זצ"ל לתפיסת עולמו ולימינו אנו.
בשיחה הרבנים חולקים בדעותיהם על היחס להלכות השנות של העדות השונות בתוך עם ישראל. עוסקים בשאלות האם צריך להיות הלכה אחת לכולם? ומאיפה צריך לבוא השינוי?
בשיעור הרב שרלו מציג את פתיחת השל"ה הקדוש (רבי ישעיה הלוי הורוביץ') לספרו שני לוחות הברית ועל כך שהוא מתווך בין התורה הפנימית והסוד לבין בני אדם.
הרב שרלו מדבר על הקדמת ה'משנה ברורה' שעוסק בחשיבות של כתיבת הלכה בעיון ודן בשאלה מה היה צריך להוסיף על השולחן ערוך.
בשיעור הרב שרלו עוסק בהקדמתו של הרב שאול ישראלי זצ"ל לספרו 'עמוד הימיני' שעוסק בהלכות מדינה.
הרב שרלו מדבר על סיפור החיים של "פאת השולחן", על הקשיים שעבר ועל כך שבעקבותם כתב ספר חידוש מופלא.
הרב תמיר וזיו דנים במאמר שכתב הרב תמיר לגבי חירות
הרב שרלו מדבר על סוגיית קדושתו של הזוהר והאם באמת רבי שמעון בר יוחאי כתב אותו, איך הרב קוק בדרכו המיוחדת מתייחס לסוגיה הזו?
בשיעור הרב המשיך לתאר את השכל והרגש והיחסים ביניהם, על החשיבות והתפקיד של כל אחד מהם, ואיך נכון ליצור את היחסים בינהם.
פאנל 'לגעת ברוח' של רבני הישיבה שבו הם דנים בשאלות איך אפשר לשמוח בפורים? מה צריך להיות שונה בפורים השנה משנים עברו בעקבות המאורעות האחרונים?
בשיעור הרב מדבר על היחס בין הרגש לשכל, כאשר השכל הוא השמש, אשר לה נתנה הגדולה, והרגש - הלבנה, שהתמעטה ונהייתה כפופה תמיד לשמש.