בשיעור הרב תמיר מדבר על המשבר שאחרי חטא העגל והוויכוח של משה עם ה' על רמת הקרבה שתהיה בין בני ישראל לה'.
בשיעור הרב תמיר מדבר על הבנת מהותן של כלי המשכן השונים באמצעות חלוקות שונות ואיך זה משמעותי אלינו.
הרב מדבר על השילוב של משה ובצלאל, שילוב של איש רוח ואיש מעשה, שילוב של בדים של קרבה ואהבה לעומת בדים של פרקטיקה ונוחות. אנחנו צריכים לשלב תורה גדולה עם תשומת לב גדולה לצרכי הדור.
מה הקשר בין רגע ההתעלות הרוחנית הגדול ביותר בהיסטוריה לפרטי דינים על שור שנגח ועבד עברי? מהו הסוד שטמון במעבר החד הזה, שמלמד אותנו על מהות האנושות כולה? ואיך זה קשור לעצתו של יתרו? ומה אנו למדים מזה, לסערה האחרונה ביחס למינויו של השופט יצחק עמית לנשיא ביהמ"ש העליון?
בשיעור הרב תמיר מדבר על היחס בין הקיני לעמלק ומביא מספר דוגמאות מהתנ"ך. בנוסף הרב מדבר על המשמעות לימינו לגבי החברה הדרוזית והחברה הערבית.
בשיעור הרב תמיר שואל שאלות על המלחמה בעמלק, עוסק בקשר שלה לנחש הנחושת ומציע דרך לקרוא את הפרשייה
אנו מכירים את סיפור יציאת מצרים כבר מהגן, ככה שבסוף ידוע לנו מראש. בשיעור הרב תמיר בקריאה מדוקדקת של הפשט מנסה להבין מה תכנן משה רבינו ואיך זה הוביל לפעולות שעשה. כל שלב ושלב בסיפור ייבחן בפני עצמו.
בשיעור הרב תמיר מצטט את התחלת מגילת העצמאות ומדבר על היחס שלה אצל היווצרות העם היהודי בהקשר הפרשה.
בשיעור הרב תמיר מציג את עמדות הפרשנים השונים הרמב"ם, רש"י, רמב"ן וכו'... לגבי שאלות משה רבינו בסנה.
הרב תמיר קרוא בעיון את דברי יעקב ליוסף בין היתר הוא מביא את דברי רש"י, קושיות הרמב"ן ופירושו לפסוקים.
הרב מדבר בשיעור על תופעת הסיבתיות הכפולה בהקשר של סיפורי יוסף והרב מרחיב על המשמעות של הסתכלות על סיפורי יוסף דרך המשקפיים של הסיבתיות הכפולה על שאר התנ"ך.
הרב מדבר בשיעור על המפגש של יוסף עם "האיש" בשכם, הרב מרחיב על המשמעות של אותו מפגש שלפי המדרשים האיש היה מלאך.
הרב מדבר בשיעור על המתח שבין רחל ולאה, בין האישה האהובה שמסמלת את הזוגיות לבין האישה הפורייה שמסמלת את הילדים.
בשיעור הרב תמיר מדבר על שבועת עבד אברהם לאברהם ביציאה לחרן ועל המתח בין הבחירה בעם לבין הבחירה בארץ
בשיעור הרב תמיר מדבר על קריאה בשם ה' ולקרוא בשמות לדברים בעולם כמו חיות וכדו'..
בשיעור הרב מדבר על הסיבה שבגללה היה ציווי על אברהם ללכת מחרן בשביל לקרוא בשם ה'. ועל חידושו של אברהם ביחס ל'שם' ו'עבר'.