דברים לקראת יום כיפור, ערבות הדדית בחברה לאור החיילים במלחמה.
עיסוק במתח בין הזמן הטבעי האסטרונומי לזמן המוגדר ע"י בני האדם ולמידה מהפסוקים על היסוד המשותף לימים הנקראים שבתון והצעת דרך חדשה - ישנה להסתכלות על עקרונות הקדושה והמלכות בראש השנה.
בשיעור הרב מדבר על סיפור לידתו של משה והמעבר מהאמא הביולוגית לבת פרעה בעשרת הפסוקים הראשונים של פרק ב' בספר שמות.
בירור את הכלל 'אין קטגור נעשה סנגור' הנאמר ביחס לאיסור לתקוע בשופר פרה ביוה"כ. הרב מציג את מהות התקיעה ואלמנט הזיכרון כבקשת ריצוי וכפרה לפני ה', מבאר את פירושי רש"י ותוס' המרתקים ואת הרעיון שמאחורי הכלל.
בשיעור הרב איתמר מביא את דבריו של הבעל שם טוב שכתב על עבודת הביכורים כראשית התבואה, איך ע"י הבאת הביכורים אנחנו זוכים להעלות את הפרי לשורשו ואיך זה מתקשר להתחלות חדשות בחיים שלנו.
בשנות המתח בין החסידים והמתנגדים, התפתחו גישות שונות בנוגע לאדם שאותו שמים במוקד: התלמיד חכם או הצדיק? הקדמה לשער ד' בספר העוקר בנושא זה ומדגיש את התפיסת הספר: האיזון בין תלמוד תורה ללימוד ספרי מידות ומוסר.
השנה החליט הרב שרלו לחזור לאחד מהספרים המורכבים בתנ"ך - 'שיר השירים' עליו כבר כתב ספר, ולחזור לקרוא אותו לאור המלחמה.
בשיעור הרב מדבר על הבעיות בפשטו של הפרק הראשון של ספר שמות ואיך הוא מסתדר עם סופו של ספר בראשית.
הרב מדבר בשיעור על ההבדל בין תשובה פתאומית לתשובה הדרגתית, ואיך הן מתיישבות על מבנה נפש האדם. בסוף הפרק מפורט גם על תשובה עליונה שהיא תשובה שכלית.
בשיעור הרב מדבר על פתיחת הספר ועל הקושי המרכזי של המגילה בפער בין תפיסתה של הכורמת/הרעיה לבין תפיסתו של המלך/הדוד ואיך הוא מתבטא בשיר הראשון.
בשיעור הרב שרלו עוסק בפתיחה של המהר"ל מפראג (שיום הזיכרון שלו השבוע - ח"י אלול) ל"נתיבות עולם", ודרך העיסוק בהקדמה הרב גם עוסק בחשיבות של עיסוק במידות.